>Прибирання групової кімнати. Поділити дітей на групи і дати кожній групі доручення. Оцінити роботу дітей, використовуючи українські народні прислів’я і гумор. «Бджола мала, а й та працює»…, «Як без діла сидіти, то можна й одуріти»
-Молоці, подивіться, як гарно прибрали ми нашу групу, нашу оселю. Святково прибрали. -А до якого свята ми готуємось? (Великодня). -Так, скоро найсвітліше, найдовгожданіше свято – свято Великдень. -Але особливо мені сподобалось, як діти прибрали куточок українського мистецтва. Давайте підійдемо і подивимось, що за гілочки в вазі стоять (вербові гілочки). - Так, ці гілочки я привезла з села, мені бабуся моя дала. Вони святі. Їх минулої неділі освятили в церкві і вони мають дуже цілющі властивості. Верба допомагає від різних хвороб. Наприклад, мама, прийшла з церкви, била легенько дітей по спинці, приказуючи:
Будь великий як верба, А здоровий , як вода, А багатий, як земля.
А ще батьки давали з’їсти котика, щоб горло не боліло. Ця неділя називається вербна, або квіткова. І тому вона холодна. Дівчинка: - А я віршика про вербу знаю.
Ой вербиця, вербонька, Пора тобі розвиться Розпушить гіллячко додолу На зелену діброву. Там, де соловейко гніздо в’є – А зозуленька голосисто кує.
-Діти, а який сьогодні день? (четвер)
-Не просто четвер. А чистий четвер. В цей день треба вмиватися до сходу сонця. В природі, є навіть таке повір’я, що ворон, навіть, своїх воронят знімав з гнізда і водив їх до річки купатися. А хто раніше воронят покупається, той буде здоровий. Тому люди вставали вночі і йшли купатися.
-А ви вмивалися сьогодні до схід сонця?
-А ще сьогодні треба стригтись, щоб було гарне волосся і щоб голова не боліла.
-А що це лежить у нас на тарілці? (писанки).
-Правильно, і не спроста я поклала їх саме сьогодні сюди, бо їх розмальовували на чистий четвер. Писанкарки прибирали в своїх хатах. Дворах, одягали чисті сорочки і тоді розмальовували писанки. (розглядання писанок). Візьміть кожний собі писанку і розгляньте її. Скільки писанок, скільки візерунків, прекрасних і неповторних.
- Які ви бачити елементи? (Прямі лінії, хвилясті, зігнуті, кола, дуги, крапки, рослинні елементи: квіти, листочки)
- А ви хочете створити таке чудо своїми руками? Тоді сідайте й будемо розмальовувати. (Розмалювання дітьми. Нагадати ще раз прийоми розмальовування, згадати, що діти малювали на плоских формах).
- А поки ви будете працювати, я вам розповім легенду про писанки. В однієї жінки був син. І був він дуже чуйний, добрий, працьовитий. Поважав матір і всіх людей. І от мама взнала, що її сину загрожує небезпека, що її сина хочуть вбити. І тому, коли вона розмальовувала писанки, то свою роботу обливала сльозами. І ось з тих пір на писанках стали малювати крапки, схожі на сльози.
- Діти, коли ви закінчите свої роботи, тоді ми поставимо їх в наш куточок.
- А чого ще не вистачає? (Паски).
- Відгадайте загадку: Що святіше за хліб?
- Ви свої писанки подаруєте своїм родичам. Може ви знаєте, що на Великдень одне одному дарують писанки, крашанки, паски.
Гарні ж писанки у вас, Змалювали ви їх враз, Жовті крапки й зелененькі І рисочки рівненькі.
-А тепер подивіться один у одного, які писанки у вас вийшли. Вам подобається? А мені дуже сподобались! Молодці, ви гарно попрацювали!